Ut i det blå...

Jo, det var det verkligen.

I lördags skulle vi ut på hemlig resa, tjejerna i damsektionen. Vi träffades på Granvalla kl 1400 för att där bli hämtade till vår resa "ut i det blå", ingen visste var vi skulle. När Göran och Marie kommer i sina raggarbilar fattar vi ju att vi skall i väg och åka raggarbil. Vi fick och T-shirts tilldelade, raggartröjor, med massa tryck som vi skulle ha på oss under hela dagen... Fy så vissa av oss såg ut, det är verkligen inte någon av oss som är ens i närheten av detta livet som raggare..
Visst det var roligt, eftersom vi satt och snackade massa skit hela vägen till första delmålet.

Utsikten Huskvarna, här stannade vi och fikade... Tvättkorgen, ja Ulrika du är allt lustig du i bland...

Från Huskvarna drog vi vidare ut på landet, vi trodde att vi skulle få åka till både Lekeryd för glass och till Tranås för mat men tji fick vi i stället blev det till Raggarkåken i Eksjö. När vi fattade detta ville jag tillsammans med mina medresenärer hoppa ut genom fönstrena på bilen och bara springa hem men när vi stannade så skrek Susanne rakt ut - Malin där är ju din man, och Ingemar, och Kalle med vad är detta för något!!!
Va, var det ända jag tänkte det är ju inte sant hur ända in i helvete har detta gått till?????

När jag kom ut och såg Tony stå där i regnet blev jag genast lung, jag behöver inte gå igenom detta ensam, gud så skönt. Min första fråga va i alla fall vad han gjorde där och alla andra oxå??

Hur eller hur, vi hade trevligt vi alla tillsammans och kvällen avslutades hemma och Ingemar och Anncharlotte, det var nästan det trevligaste på hela kvällen.

Syster yster hade ställt upp som barnvakt till Tim så när vi kom hem lämnade hon..... Tack för hjälpen.

K

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå, dessa förbannade raggare. Tyst på dej gubbtjuv, din dotter kanske sitter i baksätet. Hahaha

2009-09-08 @ 08:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0