Lotta Thells böcker!

Jag har just läst alla Lotta Thells självbiografier om hennes liv som beroende av heroin och hennes väg ut ur missbruket.

1. UTAN EN TANKE - första boken om Eva, här tvångsintas hon på ett Hasselakollektiv med det hjälper inte Eva ett dugg men hennes kärlek till djur och envisheten gör henne till en överlevare.

2. I SKUGGAN AV VÄRMEN - andra boken om Eva som även har filmatiserats. Med x antal heroinsprutor jobbar sig Eva igenom nattpass som väktar och när hon inte jobbar tänder hon av, som på ett schema. En dag träffar hon Erik, en polis.. Eva får leva ett rejält dubbel liv men vågar hon lita på Erik

3. BORTOM LJUS OCH MÖRKER - Eva och Erik är nu gifta men jakten på heroin blir det ända som räknas när hennes metadon dras in.. Hur länge skall Erik orka och klarar Eva att överleva detta missbruk

4. KÄRLEKSBARN - Eva vill inget hellre än att ge Erik allt han önskar sig, en familj men vågar hon. Efter att Eva kommer in i ett projekt som hjälper henne med sitt missbruk förändras Erik.

5 FÖR KÄRLEKS SKULL - den sista delen om Eva. Eva och Erik har fått världens vackraste flickebarn. Eva är drogfri, de bor på en idyllisk liten gård. Då händer något som Eva aldrig anat. Konsekvenserna blir förödande. Ska Eva någonsin få bli lycklig?

Dessa böcker är verkligen gripande och det var länge sen jag läste böcker som verkligen berörde, jag har suttit och gråtit på tåget hem när jag läst och ibland har Tim vaknat och undrat i fall mamma är ledsen. Dessa böcker är hemska,,  Att en drog kan vara så giftig.. Hur man klara att ta sig ut ur skiten och fortsätta leva för att inte falla tillbaka!!!

Nu skall jag nog inte läsa på ett tag så jag glömmer hur fängslande böcker verkligen kan vara!!

K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0