TRÄDGÅRDEN....

Nu är gräsklipparen lagad och landet mot grannen är snart klart, bara lite kvar!!

Måndag och tisdag har varit två underbara dagar med skön sol och lite behövligt regn igen!
Jag har varit ledig, igen!

Mina två lediga dagar började på söndags kvällen då det bjöds på middag hos familjen Nilsson/Gustavsson i Hult. Det var en underbart god kycklingrätt med soltorkade tomater, en liten touch av medelhavet kan man säga tillsammans med tagliatelle och en liten sallad!
Jag kommer att göra denna maträtt många gånger fram över, det var kalas enkelt och gott, så nu blir det kyckling ett tag till "go´" middag!

På måndags förmiddagen drog vi in till Nässjö Tim och jag, öppna förskolan skulle träffas i stadsparken för lek och sen fika tillsammans på Thimons, det var trevligt att träffa dem man inte hinner träffa så mycket när man jobbar.
De andra mammorna i samhället är ju antingen gravida igen, har semester eller fortfarande föräldrarlediga!
Efter denna lätta tillställning for vi till Ica för att handla, där träffade vi på Anna och Erik med båda barnen. En stor liten gosse låg det är i vagnen och mös... Grattis på Er!

På eftermiddagen tog vi fram en stor filt som vi la ut på gräsmattan och tog ut fika.
Det var mysigt som attan, bara Tim och mamma som fikade gott och latade sig i solen.
När Tony sen kom hem var det jobb som gällde, gräsklippning och grävning i landet.. Tim var duktig och hjälpte till, han tog lite gräs och annat i sin skottkärra och ut med det i skogen!
Jäppa. mamma, skogen!!!

Reslutatet:

 
Se gräset är klippt i normal längd nu, skönt!


Snart är det klart, tänkte ge mig på detta under eftermiddagen i dag eller på torsdag.
När hela landet är utgrävt från växtlighet, skall kant stenen bort och sen hoppas vi på ny matjord från Björn.
Här skall det sås gräs!! Inga onödiga land, det är för mycket jobb, tid som inte finns i min vardag!!!

I går vart jag till familjen Jarl i Annero utanför Sandsjöfors och för köpa blommor för plantering i min krukor på framsidan av huset!!
Boxbomen har verkligen inte trivts i mina krukor så de åker bort och i med annat!!

Se bara hur de ser ut efter vintern trots att de varit övertäckta, de har fryst sönder!
    

Det blev vit pelargoner, två i vardera kruka tillsammans med någon annan växt som blir stor och hänger ner med olika färger på blommorna, lika i båda!

Inte nog med detta, Tagetes till min små krukor på trappan och någon annan fin växt med tusentalas små blommor i zinkhinken!!
Jag tro inte jag planterat och grävt så mycket i landen sen jag, nä aldrig någonsin!!
Ja ja det blir nog bra, nu gäller det bara att sköta dem så de växer tills sig!!

Ikväll tänkte jag mig hänga på tjejerna ut på fika.. vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0