onsdag, torsdag & fredag

3 dagar har gått förbi utan att man knappt hunnit med något alls!!
Hur är detta möjligt???

Onsdag, dagen då dagis var stängt skulle vi fixa och trixa ute i vår trädgård, ni vet gräva vidare i landet. Vad är det man vaknar av då? Jo, ösregn!
Vad gör man i stället?
Vi passade på att baka en långpanne kaka och bullar till Tims förtjusning, bullar är underbart!
Vi var en lite kort sväng i lekparken.
Vi dammsög (som vanligt)  Ja lite av varje med vi var inte ute i trädgården inte!!!
På eftermiddagen kom Marren, Tim blev glad som vanligt! Tony skulle i väg med jobbet så jag skjutsade honom till Jönköping och hämtade mitt i natten, fy, nu har jag verkligen 2 upp på honom. Detta var andra gången jag hämtade honom på bara ett kort tag!

Torsdagen blev lung som attan. Tim och jag drog ut på förmiddagspromenad medans Tony och Marren latmaskarna skulle lapa den lilla solen som fanns och stannade hemma på altanen.
Eftersom gräsklipparen är trasig och trimmen är i Fagersand som dessutom bara går att anväda 5 minuter innan batteriet är slut så drog vi till Jönköping och K-rauta för att kolla efter en ny, en bensindriven. Det blir nog en sådan, skulle jag tro, Tony blev såld ialla fall. Vem vet han kanske åker tillbaka i helgen och köper en. Det är alltid bra att ha.
På sån lat dag som torsdagen så bestod middagen av Sibylla mat. Tim drog i sig sin Funbox med köttbullar och mos, gott.. men att jaga fåglarna runt borden var ännu bättre!!
På kvällen blev det en kass film med Colin Farrel "In Bruge" men det var ju Tony som valt så vad väntar man sig, nä de var elakt sagt!!!

Fredagen.. ja vad hände i går egentligen förutom allt regn som föll när himlen öppnade sig.
Tim och jag skulle träffa Johanna på stan i Nässjö för att ta en tur på marknaden som för övrig var riktigt dålig, kanske var det för vädret, kanske var det för det var på stora torget i stället för södra torget??
Vi stannade som vanligt på Thimons för mat/fika innan marknaden/shoppingen. Det blev paj för alla, det var gott.
Det som inhandladet var en jacka/regnjacka och gammeldagsa cocosbollar, sådana utan kex och som är helt underbara att ta upp från frysen för att äta!
Vi träffade familjen Nilsson för ett kort ögonblick, Emma hade fått en häst ballong och var jättestolt över denna!!!
Innan vi åkte till Nässjö skickade Tony iväg SMS till några vänner för att höra intresset om lite grillning på kvällen, Tommy & Kerstin bangar aldrig!! Trevligt!
Jag gjorde äntligen en rabarer(smul)paj, de sålde färsk rabarer på stan så jag kunde inte motstå! Så underbart gott är det, syrligt men sött!
Strax innan 23 var det verkligen dags för sängen eftersom Mimmi ringt tidigare på kvällen för att meddela att jag skulle börja jobba kl 0600 istället för 0700. Vilket betydde att jag var tvungen att åka senast 0515 fr. Anneberg.
Tim hade inte somnat fram till dess så det var på tiden att han kom i säng han oxå!
Resten av gängen fortsatte i vardagsrummet, ja säkert till efter 0100!

Nu är jag i alla fall här, in så trött ännu men det kommer, jag lovar, fram mot 0900 kommer det!!!

Tjipp och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0