MIDSOMMARAFTON

Ja då var snart midsommaraftonen 2009 snart över...

Hoppas alla som firad denna misserabla helgdag haft skoj i alla glad vänners lag!

Dagen började med förberedelser inför kvällen, Tony och Tims kväll, grillandet. Köttet skulle fixas, potatisen skrubbas osv.
Tim fick jag väcka vid 0930, vilken sömntuta, som far sin som bara vill ligga och dra sig.. bara lite till mamma, sova meja mamma.
Idag var det dags att ta itu med Tims kalufs, börjar bli långhårig igen, håret växer som ogräs på pojken. Tony fixade och trixade, till slut var de klara och Tim var korthårig igen.
In i duschen och bort med håren som kliade sen begav vi oss mot famo, fafa, kissen för midsommarlunch. Tack för det var gott och behövligt inför en lång arbetskväll.

Väl på jobbet, lungt och stilla inte hände det mycket här när jag kom, folk satt nästan och sov... Jag drog igång med mina arbetsuppgifter med planeringen och allt annat som jag bör/ska ha gjort tidigare i veckan men jag har ju haft semester och inte varit på jobbet så nu var det verkligen läge för att få undan allt som legat på hög. Jag lämnar aldrig jobb egentligen utan avslutar alltid vad jag börjat på men i dessa fall har jag helt enkelt prioriterat annourlunda. Det var inte jätteviktiga saker men det var ändå saker som skulle bli gjorda.

Bilen tuffar hemåt Anneberg igen efter 0200 någon gång, kanske är jag hemma innan 0300?????

Marren, att jag alltid skall behöva lösa/medla åt dig, när ska du stanna hemma med vänner/familjen som du litar på och som alltid ställer upp. Vi kanske inte är superroliga men är det inte dags att du finner någon äldre lite mera mogen man med mycket kött på näsan och ett sjuhelvetes tålamod???? Någon som vi kan lita på och umgås med i vått och torrt....
Sluta harva bland småfolket och kom upp dig, systra!!!???
Våga satsa!!!

Kommentarer
Postat av: Systra

Jaa du Molla, detär konstigt att det finns så konstigt folk här i världen och ännu konstigare att jag alltid råkar ut för dom haha :D

2009-06-20 @ 17:12:28
Postat av: reidor

Kloka ord får du av Malin. Sluta harva bland småfolk. Marren jag gillar dej kom igen nu. puss å kram. vi hörs.

2009-06-20 @ 23:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0