Vinterkräksjukan.. fy fabian

Hej hopp...
som många vet har vi i familjen drabbats av den hemska men årliga vinterkräksjukan!!

Tony var på min födelsedag och hämtade vår son på dagis när personalen säger, det är 10st som har insjuknat i kräksjukan idag så Ni vet!
Jo, tack. Tack för den informationen, det hade varit mer nödvändigt att få informationen att han suttit brevid en tjej som kräkts rakt ut, men icke den fick jag dagen efter när jag ringde och sjukanmälde honom på dagis.

Onsdag kväll, min mamma och pappa hade tagit med sin min farmor till mig för att säga grattis och fika lite, kul! Stressad kom jag hem slängde i hop lite våfflor och satte på en kanna kaffe. Välkomna!!!

Jag ville inte säga något om vad som sagts till oss på dagis eftersom då skulle min farmor trott att hon skulle dött så tysta som möss var vi.. När de sen åkte hem ringde jag till mamma och sa som det var men att jag fått information idag på jobbet att det endast smittar när personen ifråga kräks eller har diarre och använder samma toalett.
När jag precis la på med henne kom första kasakade ur min son. På mitt täcke så det var väl inte så farligt, tvätten!!!

Efter si så där 4,5 kräkningar var av en på hela hallgolvet var det äntligt stopp halva natten hade gått men inte kunde jag sova inte, låg och lyssnade på Tim hela tiden så fort han rörde sig. Han var inbäddad i handdukar hela han för att det inte skulle hända flera olyckor i sängarna än vad det gjort. Han verkade nöjd, han var så trött så han brydde sig nog inte alls....

Slutet gott allting gott trodde vi...

Dagen efter var Tim väldigt sparsam med maten, drack bara lite vatten och några klunkar blåbärssoppan som farfar kom upp med. Dagen gick som på räls, vi städade och tvättade, Tim hjälpte till som vanligt!

Fredag kom och han åt lite mera men tyvärr kanske lite för hård mat så alla kom upp på natten till lördagen, på mig eftersom han låg hos mig och sov.. Denna gången var det verkligen bara det som inte kroppen kunde till godo se sig, alltså allt som den inte ville ha. Bada kl 0430 det är inte alla barn som gör..

Alla dagar efter denna har bara blivit bättre, vi är fortfarande hemma för att Tim har lite diarre och är ganska hängig eftersom detta är den första gången han verkligen är sjuk.
Han har dessutom åkt på en hejdundrande förskylning.. roligt nu när han skall till mormor och vara där till på lördag..

Vi har nog fått oss en känga av sjukan oxå men på andra sätt, illamående och kramper i magen, går över på några timmar.. skönt!!

Pratade med dagis personalen idag och fick veta att det är något annat som härjar på dagis oxå,någon slags influensa, feber, trötta och snoriga.. Kanske har han fått detta med...

Tycker verkligen synd om alla som måste gå igenom detta men det går över ganksa fort får man väl säga..

Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Ewa

JAA du Malin. Reidor ringde i går kväll och var förtvivlad. Nu hade han också blivit dålig. Trodde att han skulle få ringa till chefen och be dom skicka en annan chafför till DK och Norge. Men idag hade det lugnat ner sig något så han fortsätter sin resa.Fick dock rådet av mig att gå in på en LIFE butik och köpa SYMBIOPLEX som tydligen ska mkt. effektivt.

Sköt om er på resan och ha det JÄTTE bra.

KRAMAR till er.... EWA

2009-01-21 @ 10:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0