Provkörning....

Då var det dags igen för provkörningar av bilen eller rättare sagt av en viss bil och en viss motor med viss utrustning osv.

Som de flesta vet har min sambo ett enormt stort intresse för bilar och allra helst då för saab bilar.

Nu var det dags för denna bilen att få sig en genom körare av Tony



Ja, nu var det ju inte just denna som fick känna på Tonys tester utan en av samma sort.

Saab 9-3 Aero 1,9 Ttid Sport combi
Demonbilen i Nässjö
 
Först var det lugn stadskörning
sen tuff stadskörning
sen bar det iväg ut på landsvägen för lugn körning
acclerationen på de olika växlarna
sen tillbaka till utgångsplatsen med det obligatoriska start testet
Hur snabb/kvick är bilen egentligen.

Bilen luktade riktigt illa när vi lämnade tillbaka den, brända bromsar.. som vanligt

Betyget var mycket bra,
"en sån här kan det bli när jag har tröttnat på min bil....."

Till saken hör att han har typ haft sin bil sen november 07 och känner att det snart är dags.
Han är snart trött på den, jag lovar och svär

Reidor och Ewa fick följa med på en lite tur i provkörningsbilen och jag tror nog egentligen att Reidor blev mer sugen på att köpa en saab än Tony.
Som han sa kanske inte så stor motor men en liknade.

Alla saabs bilar är lika de är bara annorlunda under huven....

Kanske kommer han en dag tuffandes i en kombi igen vem vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0