....

Timpa har öroninflammation fy va tråkigt!!

Det började i fredags natt med sömnlöshet och hög feber för lillkillen.
Jag skulle iväg i lördags på utbildning och Tony var hemma men det hade gått bra.
När jag kom hem vid 22 tiden var febern rikigt hög över 39 grader, Tim var helt svettig.
Tony hade klätt honom i pyjamas med långa armar och ben, inte konstigt att han var varm som en kamin.

Jag tordde att han hade feber för att han får flera tänder, han brukar få hög feber då och utgick därifrån.
Jag fick lite misstankar när han började hosta under söndagen, riktigt illa lät det.

ICKE ICKE
när han hade 40 grader på natten till måndagen var det minsann dags att ringa till barnmottagningen för att kolla upp det här. han brukar bara ha feber i 2 dagar när han får tänder.

På måndags morgonen ringde jag och fick tid kl 1000..
På med kläder och ut i bilen, ut i snön...
Direkt lyssnade doktorn på lungorna och det lät slemmigt och när hon tittade in i vänster öra hörde jag ett jätte skrik från Tim och gråten var ett faktum.
En kraftig inflammation!!

Penicillin och hostmedecin stod på receptet.
morgon middag kväll.
Tur är att Tim gillar medecin och allt annat som han får dricka på sked.

Tim har nu varit hemma med mig i två dagar måndag och tisdag men i dag onsdag har han varit hos mormor, pappa hade inte tid att vara hemma från jobbet så det fick bli mormor.
Tack för hjälpen mamma lilla <3
Det är guld värt.

Nu är han ialla fall bättre och matluset har börjat komma tillbaka.
I morgon blir det dagis för lill pysen igen och det blir nog roligt för honom att träffa alla kompisar igen!
Orkar han inte hela dagen får jag väl åka hem och hämta honom.

Detta var nu andra gången han var sjuk, hoppas att det inte blir mera nu.
Jag hoppas att alla vitaminer han får nu kan hjälpa.





Kommentarer
Postat av: Moster Marren

Min lilla skrutt!

På lördag ska vi busa och mysa timpa!

moster älskar dej <3

2009-02-11 @ 18:51:28
URL: http://wwwmarren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0