MAX AHLSTRÖM

Idag har jag varit på dop i Barkeryds kyrka där döptes en av världens finaste barn, MAX. :) Han var jätteduktig och grät nästan inget alls, mycket mindre än andra barn har gjort eller gör på de dop vi har varit på. Tim, min son, hade rejält mycket spring i benen denna dag, tyvärr. Under själva dopet tyckte han att han skulle spela piano i stället för kantorn, som visserligen spelade fel till alla sånger som spelades pslamer som solosång, han tyckte även att han kunde sjunga solosång. Prästen, vet jag inte hur jag skall förklara, verkade lite avtrubbad, hon gjorde en egen dopgudstjänst istället för att utgå från den planerade. Efter dopgudstjänsten serverades räkmacka och kaffe och dessert. *Barkeryds församlingshem var fint, inte som andra församlingshem, det vilade en skön känsla i byggnaden. Verkade som om det tidigare varit skolan i socknen men nu blivit församlingshem. Stora fina lokaler men även många små och mysiga utrymmen..... Nu är detta i alla fall över, välkommen vill världen MAX!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0