Lediga dagar...

Nu har jag några lediga dagar som jag har tänkt att spendera väl med vänner och familj.

Efter 7 långa dagar på jobbar är man äntligen ledig och det skall göras mycket på dessa två dagar sen är det tillbaka till jobbet för några dagar igen.

I dag måndag har jag och min son varit och hälsat på hos mormor Kaisa, alltså min mormor, hon är sjuk. Troligen är hon på bättringsväg men det är lång väg dit.
I dag frågade hon varför hon var där på sjukhuset varför hon blivit sjuk, hon har aldrig gjort något som hon ska straffas för. Vad har jag gjort för att hamna här????

Helt sant, hon är nog den snällaste mormor man kan tänka sig. När vi var små var vi alltid där, till jul fick man alltid vara med och baka kakor, pepparkakor och ingas kakor, de bästa kakorna i staaaden. Man fick alltid komma om man var ledsen eller när man varit i Nässjö o festat när man.. Hon fanns alltid där.
Hon ringde i bland och undrade om man inte ville ha lite middag, hennes mat är hur god som helst. Inget slår den, svensk hederlig husmanskost, eller vad säger du syster. Så här till jul fick man alltid komma till henne och äta lutfisk, hur gott som helst. Behövde man något så var det bara att fråga om hon kunde hjälpa en men NU...

Nu är hon bara skinn och ben, hon fryser och har ont.
Förr var hon en stor och ganska satt kvinna, en kramgo en..
Hur kommer detta att sluta???

Apprå på Lutfisk så har jag bjudit min mamma på just lutfisk idag.

 Hon åt som tusan och tyckte att det var kanon gott! Hon blev så mätt att hon efter en stund var tvungen att åka hem och sova en stund.


I morgon drar vi till Vetlanda, till Johanna och Max, men även för att lämna in KIAn på service, tyckter att det in är så länge sen har servade bilen. Fast när jag tänker på det så var det den röda KIA då nu är det den gråa KIAn.
Torgdag i Vetlanda, kanske hittar några fina och billiga amaryllisar... Johanna skulle baka så hon hade något som vi kunde mumsa på.
När man hälsar på hos henne är det alltid mumsig, vad hon än bjuder på. En gång fick vi pannkakor, hur goda som helst. Jag lovar allt hon rör vid blir hur gott som helst. Hon är en gudinna i köket.


På kvällen i morgon tisdag nalkas det julbord med arbetskamraterna på Esters kök och bar i Jönköping. Vi får se hur det är i år....
Tim skall var hemma med syster och mysa...

Nu skall vi dra oss tillbaka, gå ner två hack i tempo och vila en stund kanske...

K


Kommentarer
Postat av: Syster

Jag håller med om allt. Lilla måmå :( <3

hur ska vi klara oss utan din stöd när det gäller ALLT :(

2009-12-07 @ 17:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0