En eftermiddag hos mig..

I går eftermiddag hade jag bestämt att baka lite och kanske få lite julstämning men jag vet inte med julstämningen... Hade det varit snö ute så kanske men nu när det bara är kallt så det fryser på insidan av bilarna då vet i katten om man får julstämning.

Jag hade bestämt mig för att bara jitterbugg, jag vet inte varför jag skulle göra det men jag antar att det sitter i sen jag var yngre och for i väg för att spela tuneringar i bordtennis varje helg och alltid innan jul hade min tränare alltid jitterbugg med sig bland alla kakorna. Han hade alltid kakor med sig!

Min kollega till så lika vän gav mig ett hett tips, ta inte maräng på hela degen utan bara på halva, marängen skjuts framåt när man rullar ihop kakan.
Sagt och gjort jag la bara maräng på halva och det sköts framåt ju mera jag rullade, det var ett himla knicks att få dem runda, hur göra man???

Resultat:


Ja de blev goda, fick godkänt av både min pappa och min syster. Iofs är min pappa ett kakmonster så allt är ju gott och godkänt. Han är nämligen uppvuxen på farmors bullar och mjölk.

När jag ändå var i farten tänkte jag att jag slänger väl ihop en långpanna oxå.
Det blev en saffranskaka så här i juletid men inte här heller fick jag någon julstämning men mycket väl godkänt av min pappa då han älskar saffran.

Min syster ville att vi skulle göra lite cornflakes kakor oxå så det gjorde vi eller rättare sagt jag för hon hade ont i huvudet och orkade väl inte stå och röra i joxet.



Här står de och gottar till sig i frysen. Tony kommer verkligen bli lycklig när han kommer hem och finner både det ena och det andra i frysen
Lussekatter
Bullar
Jitterbugg
Saffranskaka
Cornflakeskakor och
sockerkaka vilket är hans favorit

Jag tror nog att jag får vad jag vill ha till helgen när jag gör honom så glad, vad tror Ni???



Färdig städat och färdig bakat, nu får det allt räcka ett tag. Nästa köksdag skulle jag tro blir på måndag igen då blir det julköttbullar, min uppgift nu när min kära mormor fortfaranade ligger på sjukhuset och även om hon skulle hinna bli bra skulle det inte bli några mormors köttbullar inte. Nu får jag ta över.

K

Kommentarer
Postat av: Mia

Behöver nog frosta av frysen... Lite is över cornflakeskakorna?!

2009-12-03 @ 11:42:44
Postat av: Malin

2009-12-03 @ 13:19:58
Postat av: Malin

Mia, jag vet, men jag vet oxå att det finns andra som oxå skulle behöva frosta av sina frysar. De blev goda i alla fall.

2009-12-03 @ 13:20:55
Postat av: Josse

Vad är det du vill ha?

2009-12-04 @ 08:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0