VALBORGSMÄSSOAFTON

Det var ett tag sen man firade Valborg, alltså verkligen firade Valborg.

Min familj har alltid varit aktiva i idrottsföreningen där hemma och pappa var alltid den som för det mesta höll i nästan allt.
När vi var mindre firades Valborg med stor våreld vid fotollsplanen.
Det var alltid en svår tipsrunda som min numera bortgågna faster höll i.
Chokladhjul
Korv med bröd och givet vis den 3 kantiga sukistarna.
Bert som alltid höll vårtal och sjöng.
Sist med inte minst pappa och farbror som sprang som hotten tottar och tände på ett sjuhelsikes fyverkeri.
Det här var länge sen men kul var det...

Nu mera träffar man vänner, grillar och har trevligt, nu finns det inga föreningar som tar sig tid till sånt som vi hade förr.

I år sitter jag i alla fall på jobbet fram till 0200 så träffa vänner och grilla det får jag hoppa över i år.  Jag får väl sitta på jobbet och undra vad systra mi gör i Calles stuga.. Marren bada inte i år, du blir inte friskare av det!

En vår visa till Er som tänkt Er att fira att våren är kommen!!!

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Ha de så kul alla Ni som firar!!!

/P


Kommentarer
Postat av: marren

jag badade inte =) haha!

2009-05-01 @ 02:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0