Ledig från jobbet? Ta hand om sig själv? Vad är det?

Ja Ni undrar kanske vad jag menar med detta???!!!

Som gruppledare på Länstrafiken ansvarar du bla. för den dagliga bemanningen, vilket innebär saknas det personal skall det lösas på ett eller annat sätt. Ofta resulterar sökandet efter personal att man får jobba själv då det fattas timanställda.

Detta hände mig i veckan,....

Jag hade planerat sen några veckor tillbaka att jag skulle vara ledig 3 dagar under denna veckan, måndag-onsdag. Det skulle bli skönt, ledig tid var vad jag behövde. Ta hand om mig själv en dag i alla fall. En dag ensam och göra vad jag ville. Shiii fick jag, det blev inte så.

Efter att ha jobbat 7 dagar och ledigheten skulle bli av, personalstyrkan var ordnad så ringde telefonen 0626, jag har magsjuka, kan inte komma in idag.  Näääääääääj du kan inte vara sjuk du med!!!

Upp och hoppa, iväg till jobbet. Tim fick hänga med!!! Det funkade bra.

Vid lunch skulle jag träffa Johanna och Anna, lite stressade gav vi oss av mot Nässjö.
Vi kom först i alla fall, hade inte behövt ha så bråttom inte, som vanligt kommer de alltid sent. När skall jag lära mig???
Det var trevligt, Tim och Edvin sprang runt och klättrade som vilda djur.

Tisdag var det upp igen, dagis och sen till jobbet!!

Så är det så får det vara men skall det vara så?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0