Jobba jobba jobba

Igår trodde jag fram till typ 21 att allt var grönt på jobbet att all personal skulle infinna sig på jobbet och i tid.

Det sket sig groteskt!!!


När den som skall börja först på bokningen ringer och sjuk anmäler sig till mig och ingen kan jobba hur löser man det då?? Jag ringde en kollega som i fredags meddelad att hon kunde jobba en stund under helgen om hon fick timmarna ledigt i veckan istället, ja tack!

Jag fick till svar att hon inte kunde köra så hon kunde vara på jobbet till kl 0700 utan kanske halv 8 strax innan 8 typ, det köpte jag då jag vet att min personal fixar allt... Kollegan hade druckit knappa 3 glas vin och klockan var typ innan 22Det skulle ju ändå komma en annan personal kl 0800 på övertid.
När jag sen på förmiddagan 0905 får ett SMS där det står att kollegan fortfarande inte åkt in men skulle så göra om ca 30 minuter. Detta är inte ok enligt min mening. Vi förbränner 2cl alkohol i timmen....  men men.

Detta var inte slutet på dagen utan i eftermiddags ringer min kära kollega och meddelar att ytterligare en bokare inte kommit till jobbet. Vad är det som händer på vår bokningen finns det ingen arbetsmoral, är det så att man känner efter alldels för mycket. Eftersom ingen kan jobba så var jag tvungen att åka in till jobbet och hjälpa till att boka.

Min familj är inte helt nöjd med upplägget av personalbritsten som infinner sig på den avdelningen. Det blev lite sura miner och trista kommentarer innan jag åkte. "Inte en enda helg tillsammans utan telefon eller jobb...."

Men nu sitter jag här och täcker upp personal bortfallet på bokningen. Får väl sitta här till 2300 typ.

I morgon är det en ny vecka med nya arbetstider.
Hela familje skall till jobbet. Tony till Gränna och fixa ställning så lika lägga om taket på ett gammalt hus .
Tim till dagis för att få sig beskärda del och den lilla pedagogiken han kan få.
Jag som vanligt får styra upp där hemma innan alla skall iväg, lämna lill kisen och sen ta mig själv till jobbet igen.

Tack och hej för mig, hoppas det blir en underbara vecka för dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0